söndag 3 juli 2011

Filmrecension #1 -In her shoes


Filmen handlar om två systrar som är helt olika. Den äldre, Rose (Toni Collette), har bra utbildning och ett välbetalt jobb. Den yngre, Maggie (Cameron Diaz), hoppade av skolan, har inget jobb, och har en ny karl nästan varje dag. Filmen handlar om deras vardag, som mestadels består av att Rose får hämta hem Maggie från nån okänd karl där hon däckat efter alla drinkar. Dom hamnar i bråk efter att Maggie hamnar i säng med Rose's pojkvän, o Maggie tvingas fly. Hon upptäcker att dom har en mormor, så hon flyttar dit och hela hennes liv förändras. 
  
Den här filmen är väldigt lärorik & absolut sevärd. Jag har sett den några gånger redan, och jag kommer absolut att se den igen! 
  
Av mig får den 4,5 stjärnor av 5! 

1 kommentar:

  1. jag har sett den 1 gång för länge sen, men ja minns den som dålig? kanske borde jag ta ett nytt försök :D

    SvaraRadera