onsdag 10 augusti 2011

Glass i stora lass

 
Heidi med en alltför stor glass i bilen påväg hem från stan. 
  
O vet ni? Jag köpte ingen Ben&Jerry's! Av tre orsaker; 1. Jag var inte såå himla sugen längre då vi väl kom till butiken, 2. Dom hade inte den rätta sorten (phish food), 3. O jag kom på att jag nog har viktigare saker att lägga dedär 6 eurona på...
  

...som t.ex. hårfärg! Ja, ni läste rätt. Ni vet att jag jobbar på att bli av med den här envisa orange färgen, vilket verkligen inte är det lättaste. O jag har verkligen försökt låta bli att färga, o istället använt silvershampo osv, men nu ska jag slänga i en askblond färg o hoppas på att det blir åtminstone liiiite ljusare. Sen får jag jobba vidare med silvershampot & reparerande masker för att inte förlora allt hår, det är ju liksom redan så himla himla tunt...
  

Ja, inte är det lätt det här med hår.. :) Får se om jag orkar färga ikväll eller om jag lämnar det tills imorgon. 

6 kommentarer:

  1. SV:
    he e no sant, di föstår it va "quality-time" e fö naa.. åtminstoni it min!

    okej, it e he na brådska fö me i alla fall.. men vi får höras :)

    SvaraRadera
  2. he kanski no sku lön se ti fa ti frissan så får du på ein gang hu du vill ha e så böv it du hass så myki pengar i fleir olika hårfärg å shampo å masker : )

    SvaraRadera
  3. Anonym} Jag lägger hellre ut flera små summor nu & då, än att lägga ut en stor summa på en gång. O så lägger jag hellre ansvaret på mig själv att det blir fel, än att betala dyrt för en frissa som gör fel, o så måste man ändå fixa till det på egen hand sen.

    Nej men, hade jag varit rik så hade jag absolut överlåtit det åt frissan! :)

    SvaraRadera
  4. oftast får man ju no laga om vi frissan om man blir missnöjd me färgen el klippningen.. bara att säg till dem då om man int gillar ho resultaate blev.

    SvaraRadera
  5. Anonym} Jo, såklart :) Men nu lägger jag som sagt hellre ut flera små summor nu & då, än att lägga ut en stor summa på en gång. Speciellt med tanke på att jag inte har så väldans bråttom med att bli blondare heller :)

    SvaraRadera
  6. med tanke på att du vill spara pengar till en resa lägger du otroligt mycket pengar i att ändra färg från rött till blont till mörkt... prioriteringar...

    SvaraRadera