söndag 27 november 2011

Svar på läsarfråga

Sara.. VAAR hittar man snygga kläder för gravida i vasa/jakobstadstrakten? inte kanske något du spanar in på shopping,men du går ju i många olika butiker och kollar. Finns det någon annan än HM som har mammakläder? Jag är på jakt efter en julfestklänning! :) Tacksam för svar!
 

Ja, som du sa, gravid-kläder är ju inget som jag kollar in sådär direkt eftersom jag själv inte är i behov utav det, men jag spanade faktiskt in en riktigt snygg långklänning på andra våningen på Code i Jakobstad som säkert skulle passa även med gravidmage! Den fanns i svart och beige, och hade snygg V-ringning med rosor i kanten. Den kostade runt 50€ och kändes lyxig på (jag provade den faktiskt). Och så fanns det en grön klänning som också var riktigt fin som slutade nånstans ovanför knäna som också säkert skulle gå med mage!
Och så finns det säkert en hel del blusar och klänningar på Lindex och KappAhl som man kan ha med gravid-mage och som man kan fortsätta använda sen då magen är borta också :) 

Mitt tips är att gå runt och leta efter nån klänning för "icke-gravida" som är i lite lösare modell, så kanske du kan ha nytta av den även efter graviditeten.
Hoppas jag var till nån hjälp trots min okunskap inom detta ämne ;)

Om det är nån av mina läsare som är mer insatt i detta ämne så får ni väldigt gärna hjälpa till, och svara på denna fråga i kommentarsfältet :) 

Upd. På Nelly.com finns det snygga klänningar för gravida. Dom har fri frakt fram till 23/12, kolla in deras utbud! 

30047522483470117_nbo6k9jz_c_large
we<3it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar