lördag 31 december 2011

Årsresumé 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Japp! Jag provade på Kung Fu, renoverade lägenheten, jobbade med bildredigering och lärde mig använda Photoshop på Skolfoto Norden, köpte systemkamera, hamnade på skvallerblogg x2... Säkert en hel massa annat som jag inte kommer på nu.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Mina löften var att ta bättre hand om mig själv, köra stenhårt med Lchf och hålla i pengar bättre. Lchf tvingades jag ju sluta med, men pengar har jag definitivt blivit bättre på att hålla i (dock finns det en hel del att jobba på med det än) och så tycker jag nog att jag blivit mer mån om min egen hälsa.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej. 

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du? Jag var ju faktiskt till Sverige en gång.

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Massor! Det är sånt jag kommer att behöva jobba hårt för att få. Inget kommer gratis här i livet.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
 19 juni då Alecia kom hem igen efter att ha varit bort en vecka, och 20 juni då vi amputerade hennes vänstra bakben och därmed räddade hennes liv. 

8. Vad var din största framgång 2011?
 Alla framsteg med fysioterapin!

9. Största misstaget? Att låta folk utnyttja mig gång på gång.. Vad får man tillbaka liksom? 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld nästan jämt, högra knät ur led, svåra ryggsmärtor i längre period...

11. Bästa köpet? Alla inredningsprylar som medfört hemtrivsel.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Tråkiga räkningar och försäkringar, katterna, lägenheten.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Då Alecia kom hem igen, det var nog det bästa under hela året!  

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011? Jessie J -Nobody's Perfect, Katy Perry -The one that got away.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Jag vet inte.. Överlag har det varit ett ganska jobbigt år...

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tänkt på mig själv och mitt eget bästa.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Nätshoppat.

18. Hur tillbringade du julen? Hemma med min familj samt med Roys familj.

19. Blev du kär i år? Nej, det var jag redan :)

20. Favoritprogram på TV? Har kollat ovanligt lite tv i år.. Men kanske Idol, Bonde söker fru & Robinson.

21. Bästa boken du läste i år? Oj.. Har inte läst en endaste bok i år tror jag. Men tidningsmässigt -Uti vår hage! Haha.

22. Största musikaliska upptäckten? Jessie J.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Presentkort. 

25. Något du önskade dig men inte fick? Kommer inte ihåg, brukar inte önska mig så mycket ;) 

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Tog det lugnt. Sen till helgen hade jag hemmafest. 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jo, små saker, små beslut. 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Lädershorts, volangtoppar, mocka, beige nyanser, paljetter, guld & silver, orange & klarblått, stickat...

29. Vad fick dig att må bra? Alla som spontant hört av sig. 

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
 Jessie J!

31. Vem saknade du? Alecia. Saknade henne så fruktansvärt mycket under evighetsveckan då hon var försvunnen.
  _____________________
  
Ikväll ska vi fira med Jenny & Conny i Sandsund. Vi ska laga mat tillsammans och dricka och ha roligt. Jag är inte på topp, men jag ska försöka hålla humöret uppe i alla fall :) 
  

Hur firar ni nyårsafton? ♥ 

Tumblr_lw41ipek361qbo2b6o1_1280_large
weit

2 kommentarer:

  1. troligtvis hemma med pojkvännen och ta det lugnt :P

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! :) Min nyårsafton har spenderats på jobbet, och nu fortsätter jag fira hemma med lite vin och en god räkpaj!
    Kul lista, den snor jag och lägger upp på min egen blogg ;)

    SvaraRadera