lördag 30 juni 2012

Bland hängblommor, och sånt

Hej på er! Det har varit en bra dag, jag lever nog fastän det ekar tomt på bloggen.
Roy jobbade 11 timmar igår, och jag jobbade ju till midnatt, så vi passade på att sova ut ordentligt idag. Sen for vi till stan på lite ärenden och så åt vi Asiatiskt, och sen via Sunds efter en blomma, och jag tänkte skratta ihjäl mig innan vi kom ut därifrån...

Roy till expediten på Sunds: "Vi sku ha en sånde mantel-blommo.."
Expediten: ???
Roy: "Ja alltså en sånde som hänger"
Expediten: "Du menar en AMPEL-blomma??"
*Jag försöker hålla mig från att börja gapskratta*
Roy: "Ja, en såndé som blommar neråt!"
*Jag står dubbelvikt och skrattar så att tårarna sprutar*

Expediten hade också lite svårt att hålla sig för skratt då hon kom och visade oss var hängblommorna fanns...

Ja, så det här är alltså en mantel-blomma, som blommar neråt:
Bild lånad härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar