söndag 12 augusti 2012

Från långklänning och klackar till springbyxor och gummistövlar

Alltså dom här skitungarna (även kallade biffkor) - jag är så arg på dom ibland att jag skulle kunna lägga dom till slakt allihopa, bums. Dom rymmer iväg - och vi springer efter. Dom har hur mycket gräs som helst att äta, men dom rymmer ändå. Dom drar ner stängslet runt hagen - och vi hinner just & just fixa det innan dom rymmer igen.
Det hjälpte tydligen inte att vi fångade in Marjatta The Boss, för inte hålls dom i hagen ändå. Dom har en sjukt stor hage - det som ni ser här på bild är bara en liten procent av vad dom har att springa på, så dom har ingen som helst orsak att inte hållas där.

Igårkväll fick jag snabbt byta om från långklänning och klackar till springbyxor och gummistövlar och springa iväg och leta upp skitungarna som var på vift. Jag har ingen kondis - men springer av ren ilska flera km bara pga dom där!! Ni anar inte hur arg och slut jag var igårkväll innan vi hade fått in dom i hagen igen.

Nu har jag avreagerat mig lite och samtidigt delat med mig av vad min vardag består av till viss del, sånt som ni inte visste om.

Vilken tur att jag fick sova ut ordentligt idag. Nu ska jag slänga i mig nåt ätbart, och så ser vi vad den här dagen har att bjuda på.

2 kommentarer: