fredag 21 december 2012

Tjugoförsta luckan i julkalendern

Idag ska jag uppfylla ett par önskemål om innehåll till en lucka.

Anonym ville veta hur vi firar jul. "Kan du inte berätta mer om din jul? Brukar ni ha tomte? Firar du tillsammans med fästmannen eller delar ni på er? Går ni i kyrkan?"

Vi har alltid tomte, och innan han kommer så äter vi en ordentlig julmiddag. Jag brukar dela ut mina paket åt familjen redan från morgonen, eftersom jag inte har tålamod att vänta till kvällen. Jag & Roy brukar vara både hos hans familj och hos min familj. Ibland är vi i kyrkan, jag tycker att det är så mysigt och stämningsfullt att gå i kyrkan på jul. Mellan kyrka, julmiddag och tomte så äter vi choklad, lyssnar på julmusik och beundrar granen. Jag älskar julen, bästa på hela året!

En annan anonym ville ha recept på julgodis. Tyvärr har det inte blivit bakat nå speciellt julgodis i år, förutom pepparkakor och julstjärnor. Men kolla in lucka 16, där finns ett recept som en läsare tipsade om. Sen så kan jag också länka till ett recept som finns i en fin liten bok som jag har, nämligen Leilas chocolate cupcakes som passar året om. Och så hittade jag nu hennes rocky road brownies också, som jag inte provat men som ser sjukt goda ut. Dom måste jag prova nån gång!
Bild lånad från rocky road-receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar