onsdag 30 januari 2013

Svårt att andas

Läkarbesöket gjorde mig inte mycket klokare. Bara lite fattigare. Det jag fick veta var att smärtan kan bero på en överansträngning som en följd av felbelastning på gymmet (pga. att jag är svagare i vänster sida och lätt tränar på fel sätt). Ja, inte är det lätt med träning. Jag fick också stränga order om att inte träna på flera veckor nu. Så typiskt.. Det får bli fler promenader då istället så att jag ändå håller igång lite.
Imorgon ringer läkaren då han fått se på röntgen-bilderna och sånt, så kanske jag får svar på lite grejer då. Inte för att jag fattar varför dom röntgade mig överhuvudtaget men..

Axeln har känts lite bättre idag, smärtat till ordentligt mellan varven bara.. Men revbenen är riktigt irriterade alltså! Jag har behövt gäspa tvåhundra gånger idag, men måste förhindra det varje gång eftersom smärtan i revbenen blir så hemsk då jag tar lite djupare andetag. Jag måste andas sådär ytligt hela tiden för att hålla borta den värsta smärtan. Jobbigt... Vi får se vad det här blir till.

9 kommentarer:

  1. Precis den där smärtan du beskriver har jag haft flera gånger också, då har det varit en nerv i kläm...det har förvunnit av sig själv efter typ en vecka :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag misstänker ju själv att det är nåt sånt. Hoppas verkligen att det försvinner fort, för såhär kan jag ju inte ha det! Har du haft svårt att andas då också i samband med det?

      Radera
    2. Jo, första dagarna måste jag andas just sådär "ytligt" för att det gjorde för ont annars :S

      Radera
    3. Okej :( Men tack för hjälpen, jag måste vänta och se nu då om det börjar släppa så småningom.

      Radera
    4. Ja vi ska hoppas det! :)

      Radera
  2. Ohh hua, men då måste du ta det lugnt nu,

    kramar

    SvaraRadera
  3. Sköt om dig och kom ihåg att ta e lungt! :) <3

    SvaraRadera
  4. Jag har själv haft problem med andningen från och till. Känner igen det där med att man vill gäspa men det inte går! Jag hade inga smärtor dock men min läkare sa att det beror på att mina muskler mellan skulderbladen är så spända. Det råd jag fick var att gå stavgång för att mjuka upp det partiet, och det har faktiskt hjälp för mig! :) Hoppas att det blir bättre o ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! :) Trevlig helg på dig med!

      Radera