måndag 1 november 2010

OOPSIES

Trots att mina oopsies delvis blev misslyckade (pga. att vi inte äger nån elvisp) så blev dom skitgoda! Äggvitorna gick inte att vispa hårda med stavmixern, så hela smeten blev för lös. Så jag hällde ut smeten över en hel ugnsplåt istället för att klicka ut smeten. O sen då den var klar så skar jag den i rutor. Den blev rätt tunn, så jag åt dem dubbla med smör emellan o rökt skinka på. Supergott!
   


"Oopsies" -LCHF-bröd på mitt vis (jag har ändrat om ingredienserna i receptet lite) :

6 ägg
200 gram philadelphiaost
Två matskedar crème fraiche
En nypa salt

Vispa äggvitorna hårt.
Vispa ihop äggulorna, philadelphiaosten och crème fraichen.
Blanda försiktigt ihop äggulesmeten med äggvitorna.
Klicka ut oopsies på en plåt med smort bakplåtspapper (de fastnar lätt annars).

Gräddas i ugn 150 grader ca 30-40 minuter.

Låt dem svalna lite innan du äter dem tillsammans med smör och rökt skinka.
-MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar