fredag 11 februari 2011

Överansträngd? / Fet diss

Hej, o god morgon! Nu har jag inlett dag 5 på min Lchf-diet, o jag har fortfarande inte mått illa alls, bara varit sjukt trött. Så det är ju himla skönt, men hoppas tröttheten släpper snart. 

Som ni läste igår så började kroppen beté sig okontrollerat, o det var verkligen superjobbigt. Så idag kände jag att det var bäst att jag ligger hem o vilar eftersom jag ännu är svag o känner mig lite småsjuk. Jag börjar tro att jag har överansträngt mig. Lchf-trötthet + tunga & långa dagar i skolan + förkylning ..Ja, inte så konstigt om jag blir lite slut & svag.
Så jag är som sagt hemma idag, o bara tar det lugnt.

Roy for just iväg till skolan, o jag ska försöka röja upp lite här (i väääldigt lugnt tempo) eftersom det ser ut som att en flock grisar bor här för tillfället. O så vill jag inte ha det. Men det jag inte orkar med så lämnar jag åt Roy tills han kommer hem.

Jag har suttit o drickit ett stort glas hallon & blåbärssmoothie, godaste smoothien jag nånsin gjort! En riktig fettbomb med all grädde och jogurten. Mumma! {Jag använde mig av samma recept som hallonsmoothien, fast den här gången la jag hälften hallon & hälften blåbär}

Jag har också hunnit ringa ett par samtal redan, ett angående nån eventuell rehabilitering på hvc fram tills att jag får veta hur det blir med rehabiliteringsresan till Spanien, o det andra angående innebandyn.
O jag undrar; Vad fasiken har lärarna på YA i Brändö för problem?! Alla är lika sura, ingen vill hjälpa, o ingen tar sitt ansvar! Det finns säkert undantag, men alla som jag har pratat med har varit likadana! Jag ringde alltså åt "ansvarig lärare för bokningar för gymnastiksalen" angående innebandyn som vi kanske ska börja med. Det var andra gången jag ringde åt surpuppan, första gången kunde han inte ens svara på mina frågor. O nu hade han fullbokat just den kvällen i veckan som vi hade tänkt, o sen då jag frågade om en annan kväll så var det helt ledigt, men vi fick inte boka salen "ifall att det kommer nå andra bokningar". Jaha? Är det inte först till kvarn som gäller? Jag blir inte klok på detta!
..O en annan jäkel förstörde ju min bil o tog inget ansvar för det heller! Men det vet ni ju redan.

Nej, en fet diss till YA i Brändö!

O jag tänker då inte försöka ha nån kontakt med nån på det där stället mer. Nu ska jag leta efter andra ställen med trevlig personal där vi kanske kan boka nån sal en kväll i veckan för att spela lite o ha roligt! Kul att så många är intresserade av att vara med! :}

1 kommentar:

  1. voi hohho! Jag å dissar lärarna på Brändö!! Om det finns andra som vill boka, kyss er i r*ven!! :(

    SvaraRadera