torsdag 24 mars 2011

Jag vill klara mig utan hjälpmedel!

Jag var ju som sagt på fysioterapi idag. Det var kul, o gick hyfsat bra. Gjorde lite övningar som förhoppningsvis ska hjälpa mig att börja använda höfterna normalt. Jag använder tydligen ryggen istället för höfterna då jag går, vilket har lett till värre ryggproblem o överlag problem med hela kroppen. O så fick jag ett stöd för foten o tårna, som jag ska ha varje dag. Det skaver o är sjukt irriterande nu, men det tar ca. en vecka innan jag har vant mig sa hon. O så ska jag ännu få ett stöd för handleden, eftersom jag vrider handleden fel, vilket kan leda till svåra smärtor och ledproblem i framtiden om det inte åtgärdas nu. Så ett klumpigt stöd ska jag ha varje dag, speciellt då jag vet att jag kommer att jobba med armarna och händerna mycket.
Jag är lite ledsen över detta, eftersom jag inte haft några stöd & hjälpmedel på över två år o trodde att jag aldrig skulle behöva nåt nå mera heller... Men det lönar sig i slutändan, jag måste tänka positivt!
Handledsstödet har jag alltså inte fått än, men troligen nästa vecka.

Jag har inga nya bilder på kameran, så jag slänger istället upp en kass webcambild som jag tog nyss;

Nu far jag iväg till affären med mitt stöd på foten. Woop woop. (Jag haltar mer än vanligt nu då jag har stödet eftersom det skaver.. Inte skönt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar