torsdag 24 mars 2011

Nelly-nyheter / Att ta tag i sitt shoppingbegär

Nelly får in så sjukt mycket fint hela tiden, det är så mycket jag skulle vilja ha...

..Men jag håller fingrarna i styr, o det är inget problem för mig längre. Visste ni att jag inte har nätshoppat kläder sen före jul? Jag är sjukt stolt över mig själv, att jag äntligen insåg att jag inte har råd att shoppa en massa grejer så länge jag studerar. Nåt enstaka plagg har ju blivit inhandlat i butik, men det är bara några få grejer som varit på rea typ. O mamma har varit snäll o handlat lite kläder åt mig också som jag behövt.
 
Jag tog tag i mig själv, o det känns såå bra att kunna unna sig en kopp kakao på stan med en kompis ibland, eller att kunna fara på bio nån gång då & då, istället för att lägga alla pengar på spontana klädköp! För ett halvår sen så kunde jag sitta flera ggr/dag o kolla på h&m's hemsida, på Nelly.com osv, o ofta blev det att jag klickade hem nåt på faktura. O jag tänkte alltid bara att "nog har jag säkert råd att betala det här sen"....
Jag är så glad att jag fattade själv, utan att behöva få hjälp, att jag inte kunde hålla på såhär. Det är en stor lättnad att inte ha obetalda fakturor på kläder som ligger här o samlas längre. Jag tänker nog tänka till några ggr extra innan jag handlar hem nåt på faktura nästa gång :)

Kom ihåg att det alltid är bäst att handla i butik. Då får man se plagget/produkten med egna ögon innan man gör ett dåligt köp. På nätet ser grejerna ofta annorlunda ut, o man blir ofta "lurad". Dessutom slipper man att betala dyr frakt om man handlar i butik, o så betalar man dessutom produkten direkt o slipper tänka på det sen.
 

Igår satt jag o dreglade mig genom h&m's nya sommarkatalog som kom hem till oss, o jag frestades av mycket som fanns i den. Men jag tänker inte svika mig själv o göra nån dum beställning, utan om jag vill ha nåt nytt så går jag till butiken o provar plagget så att jag vet att det verkligen passar mig!

Tänk att jag har börjat tänka såhär, jag som för ett halvår sen inte kunde hålla fingrarna i styr alls då det gällde nya kläder. I'm very proud :) 

1 kommentar: