söndag 27 mars 2011

Never give up

Åh, imorgon smäller det! Jag ska troligtvis laga min första tatuering, "Never give up". Jag är såå ivrig, vill bara ha den färdigt nu :D Jag hittade för första gången en bild på exakt var den ska sitta;
Tumblr_lifo60bvzu1qhzgypo1_500_large
weheartit

..Fast på höger handled.
Jag har alltid velat laga den på vänster, eftersom den ska symbolisera min förlamning osv. Men jag har kommit fram till att det inte kommer att vara värt att orsaka sig själv så stor smärta, eftersom jag är extremt, verkligen extremt, överkänslig i vänster arm. Så jag lagar den på höger istället, den betyder ju samma sak ändå :)

Jag har planerat tatueringen i flera år, så jag är verkligen mer än säker på den. Dock är jag lite osäker på vilket typsnitt jag vill ha, måste kolla runt lite ännu så kanske jag hittar det perfekta. Har ni nåt tips på fina typsnitt?

6 kommentarer:

  1. På dafont.com finns e myki fin fontre, kanski du hittar na tär. :)

    SvaraRadera
  2. Va roligt, du måst lägg upp bild sen ! :D vart ska du å laga ? Lycka till <3

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag vill också ha en. Men vet inte vad. Eller vart. Haha. Blir lite svårt då ^^

    SvaraRadera
  4. "
    ..Fast på höger handled.
    Jag har alltid velat laga den på vänster, eftersom den ska symbolisera min förlamning "

    - Betydelsen försvinner ju till dels....

    "Men jag har kommit fram till att det inte kommer att vara värt att orsaka sig själv så stor smärta, eftersom jag är extremt, verkligen extremt, överkänslig i vänster arm. Så jag lagar den på höger istället, den betyder ju samma sak ändå :)"

    -Klart det är värt. Vad i fan. Det tar ont att tatuera sig. Det är en del av processen. Deal with it.

    -Nej, inte igentligen....


    "Jag har planerat tatueringen i flera år"

    -Och nu efter flera år fegar du ur och tar den på andra armen istället?

    "Dock är jag lite osäker på vilket typsnitt jag vill ha"

    - ..flera års planer huh?..
    - Låter inte genomtänkt alls.


    Lycka till dock. Se till att tatueraren har hygienen i skick i studion. Och sköt om tatuering rätt så du får bra slutresultat.

    SvaraRadera
  5. Hur "vågar" du göra en tatuering? de sku ja aldri våg göra, för tänk om man ångrar sig sen. Den sitter ju kvar resten av livet. :(

    SvaraRadera
  6. Anonym2} Min tatuering har jag planerat i flera års tid, så jag var nog absolut 150% säker på att jag ville ha den. Skulle aldrig tatuera nåt oplanerat eller omotiverat. :)

    SvaraRadera