fredag 29 april 2011

Ändrade planer

Det blir inget första maj-firande vid Kovjoki station, istället ska jag sälja glass på Vasa torg. Så mellan 9.30-13.30 på söndag kan ni ju komma o köpa glass av mig om ni befinner er i Vasa ;) Jag kommer att finnas i en Valio glassvagn bredvid statyn. Det kommer säkert att bli superroligt att lära sig att göra glassar "på riktigt", o förhoppningsvis får jag fortsätta där över sommarn sen. Har inte hört av nåt annat sommarjobb än så. (Varför kan inte alla höra av sig oavsett om man fått jobbet eller inte, man vill ju liksom veta hursomhelst?)
  
Nu har vi ätit nudlar & köttbullar med chilisås, o snaaaart börjar fredagsmyset. Måste bara röja undan lite i vardagsrummet först. Dammsugare & mopphink står mitt på golvet, haha ;)


Godaste limsan. Men hey, har fanta en likadan smak? Jag drack en jackfruit förra helgen också, men den smakade lite annorlunda..? Nån som vet?

4 kommentarer:

  1. Kom du på det när jag kommenterade eller?

    SvaraRadera
  2. det finns flera olika smaker an jackfruit :) typ nå 3-4 olika tror jag :)

    SvaraRadera
  3. Men äsch då, tå händer int ja koma å köp na glass ov d fö ja slutar praktiken klockan 15.. Nåja, kanski na adä gang :)

    SvaraRadera
  4. ring upp o fråga! alltså till dom jobb du sökt. d uppskattas av arbetsgivare oxå att man visar sitt intresse...

    SvaraRadera