tisdag 14 juni 2011

Nelly saknar sin "storasyster"

Jag ser till att skämma bort Nelly extra mycket nu då Alecia är borta. Matskålen är hela tiden full, o då hon inte sover så busar & gosar jag med henne så mycket som möjligt. Hon saknar säkert Alecia jättemycket, stackarn... 

Idag var jag o handlade lite grejer åt henne. Mat, kattmynta & leksaker. 

Skulle jag va rik så skulle jag köpa ett såntdär suuuuperstort klätterträd som går över halva vardagsrummet, bara så att hon skulle ha så mycket att göra så att hon inte skulle hinna sakna Alecia så mycket...
  


3 kommentarer:

  1. Snälla vän, katter är utomhus djur, de kommer och går som de tycker. Om hon försvann i söndags betyder d ju att hon har bara varit borta i två dagar, de inte hela världen. Min brors katt bruka kunna vara bort i 1-2 månader ibland, så är katter helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Anonym} OM hon vore en utekatt ja, men nu är det så att hon är innekatt. De få gånger hon varit löst ute så har hon knappt lämnat gården, o aldrig varit borta mer än ett par timmar. Dessutom är hon döv, vilket gör olycksrisken mycket större.

    SvaraRadera
  3. Anonym, katter är inte "utomhusdjur". De skall inte komma och gå som de vill. Det är mycket oansvarigt att inte bry sig alls trots att katten är borta flera månader i streck.

    Om man till exempel kollar på statistiken så lever utekatter i ca 5-6 år medan innekatter kan bli upp till 18-20 år. Det kan inte vara hälsosamt att vara utekatt alltså?

    Som Sara redan nämnde så är hennes katt en innekatt, och är därför inte van med alla faror som utekatter utsätts för dagligen.

    Dessutom blir man mera fäst vid en innekatt eftersom den är med hela tiden.
    Självklart är Sara orolig när hennes katt är borta!
    Hur du ens har mage att ifrågasätta hennes känslor och överlägset påstå att hon överreagerar och att katter skall vara förvildade?

    Det är mycket stor skillnad på om en okastrerad katt (som jag antar att din brors katt är) försvinner en längre stund för att inspektera sitt revir än när en kastrerad, döv honkatt irrar iväg på egen hand på ett område hon kanske inte känner till så bra.

    Har du ingenting bra att säga i en sånhär situation så skall du vara tyst, eller faktiskt stå för din åsikt genom att underteckna den.

    (Sara, förlåt för att ja predikar i kommetare din, men kattfrågor ligger mig varmt om hjärtat. ;) )

    SvaraRadera