söndag 21 augusti 2011

Filmrecensioner

Jag & Sarah såg som sagt två filmer igårkväll, o nu tänkte jag göra en liten recension om dem åt er :)

Den första vi såg var The Back-up Plan (till vänster).

Den här beskrivningen om filmen hittade jag på nätet: "Jennifer Lopez spelar Zoe - en singeltjej i New York som drömmer om att hitta den rätta, skaffa barn och leva lycklig i alla sina dagar. Efter en rad misslyckanden på området, bestämmer hon sig dock för att ta saken i egna händer. Men Zoes "reservplan" visar sig ha vissa brister, då hon efter inseminationen plötsligt möter och faller pladask för Stan (Alex O'Loughlin) som verkar vara mannen hon hela tiden letat efter. Kan Zoe dölja sin graviditet tills Stan är redo för sanningen? Eller kommer sanningen att skrämma iväg honom? The Back-up Plan är en störtskön romantisk komedi om uppvaktning, kärlek, äktenskap och föräldraskap ... men inte nödvändigtvis i den ordningen!"

O själv säger jag bara; Det är en av de bästa filmerna jag sett! Vi skrattade genom hela filmen, o jag vill absolut se den fler gånger. Faktum är, att jag redan i morse såg den igen!

Av mig får den 10/10 poäng!

Sen såg vi Going The Distance (till höger).

Såhär beskrivs filmen på nätet: "Erin har en torr humor och otyglas ärlighet men lyckas charma Garrett som nyligen blivit singel över en öl, en barfrågesport och frukost morgonen därpå. Deras attraktion utvecklas till en sommarförälskelse men som ingen av dem förväntar sig ska hålla när Erin åker tillbaka till San Francisco och Garrett stannar i New York. Men när sex veckors oplanerade utflykter och möten utvecklats till något meningsfullt vill ingen av dem att det ska ta slut.

Jag tycker att den var helt okej, men ingen film jag skulle se igen. Stundvis var den väldigt långtråkig, speciellt efter att vi sett en sån bra film som The Back-up Plan.

Av mig får den 3/10 poäng.

____________________