torsdag 8 september 2011

Träningssugen

Jag är sugen på att börja träna (Sarah motiverar mig). Jag hatar att vara ut och springa, och motivationen till att träna på gym försvinner lika fort som den kom.
Jag spelade ju fotboll förr, och det var den enda sporten som jag faktiskt älskade. Hade inte tränat nåt annat innan, men det faktum att man tränade i lag och samtidigt peppade varandra, gjorde det så himla roligt.

Nu, efter min sjukdom, så har jag så dålig motorik & balans, så fotboll får jag glömma. Likaså dans och liknande träningsformer. Det går bara inte, och tro mig, jag har provat!

Jag har ju aldrig varit rädd för att ta i ordentligt, och heller inte rädd för att ta risken att skada mig ..Så jag skulle va intresserad av att prova nån slags kampsport eller liknande. Sarah bloggade om nån slags Kung Fu-träning för nybörjare som ska dra igång inkommande måndag här på Brändö. Det skulle va sjukt roligt att prova på, och dessutom är första gången gratis.
Men samtidigt undrar jag då såklart -Måste man ha bra balans & motorik i kampsport, eller klarar man sig bra på lite j*vlar anamma och en rejäl dos envishet?

Berätta gärna lite om kampsporter, om det finns nån där ute med erfarenhet :) 
-Ge även tips på andra roliga sporter som jag eventuellt skulle klara av. Glöm dans, fotboll, hockey och sånt.
  

Jag gillar att ta i och använda krafterna! 

15 kommentarer:

  1. Ja har ingen aning om va just edi kostar. Men en termin me Aikido (ellder ho man nu stavar e) i Jeppis så kosta 100 euro.. Så, även dähär kan tänkas vara dyrt, men man veit ju int fyri man ha fråga.. :)

    SvaraRadera
  2. jag sku tro att man behöver balans iaf i kampsporter, det är ju sparkar i luften o såna saker där... vill du komma o testa vattenlöpning med mig nångång!? el vattenjumpa...

    SvaraRadera
  3. Body Combat, ha blivit rätt så populärt nu. Sku vara nått att test på :)

    SvaraRadera
  4. finns väl handikappfotboll

    SvaraRadera
  5. zumba då? eller räknas det kanske till dans.. annars rekommenderar jag!

    SvaraRadera
  6. Du kan om du vill (du har ju skrivit om hur envis du är)!! Kör på zumba, både skojigt och tränar hela kroppen!

    SvaraRadera
  7. Ja, vattengympa skulle jag också säga. Däremot tror jag att body combat inte är något att rekommendera eftersom det också krävs lite balans o så. Men body pump kanske man inte behöver ha bra balans till?

    SvaraRadera
  8. SVAR} All sorts dans (INKL. ZUMBA) är bara att glömma för mig. Om inte motoriken finns så spelar det ingen roll hur envis jag är!!

    SvaraRadera
  9. jag hoppas att du som föreslog handikappfotboll dör en mycket plågsam död.

    SvaraRadera
  10. har man ett handikapp och vill spela fotboll är det väl ypperligt. ingenting dåligt med det.

    SvaraRadera
  11. Du kan väl träna upp motoriken istället för att gnälla.

    SvaraRadera
  12. Anonym} Exakt VAD tror du det är jag gör?!? Tror du att jag bara sitter hemma och tycker synd om mig själv för att motorik-delen är raderad ur min hjärna? Det skulle jag ha all rätt till, men gör jag det? VA?!
    Och -Gnäller jag??

    SvaraRadera
  13. Det är precis vad jag tror. 90% gnäll, 10% bullshit.

    SvaraRadera
  14. Alltså vad sysslade era föräldrar med när hyfs och pli var aktuellt att lära sina ungar?! Anonym, kanske du har ett namn? Du verkar ju ha så många och starka åsikter om Sara så ett namn är väl det minsta du kan ge, fast det är du väl för feg för, den slutsatsen kan jag ta utan att ens fråga. Förstår inte vad som riktigt fattas hos såna som dig, som kan sitta där bakom skärmen och klaga på småsaker och speciellt på någon som haft en stroke i unga år. Vad vinner du på det? och tror du inte Sara mår bättre av att slippa ditt bullshit? Har hon inte varit med om tillräckligt mycket skit redan?!? Pepp är det enda som hör hemma på denna blogg, och det förstår man om man har något samvete alls i kroppen. För även om alla har rätt att säga sin åsikt så BEHÖVER man inte häva ur sig precis allt man tänker om någon! Och man ska inte behöva säga VAR gränsen går, det ska var och en själv förstå.

    Hoppas du Anonym och ni andra Anonyma skitstövlar här sover riktigt dåligt om nätterna. Och att ni nångång får lite erfarenhet av livets dåliga sida så ni lär er att behandla medmänniskorna med respekt.

    SvaraRadera
  15. Att önska någon annan lidande och liknande (och anonym som även önskar någon en plågsam död) är det vad som kallas moget? Att önska någon annan något ont är VÄÄÄÄÄÄLDIGT omoget enligt min åsikt! Försök komma med något mera förnuftigt istället för att laga hela saken värre! Och Sara, intressant blogg du har och jag önskar dig all lycka i livet i alla fall, hoppas du hittar den perfekta träningsformen! kram! :) Hälsningar en snäll anonyymis!

    SvaraRadera