torsdag 12 januari 2012

Skrämmande...

Det hände nånting märkligt nyss.. Jag var på väg till gymmet och kollade som vanligt att jag hade med allt innan jag for. Jag gick ner, sopade av bilen och for iväg. Jag steg ur bilen och skulle gå in till gymmet, och skulle bara ta upp mitt medlemskort ur fickan, men det var inte där! Jag blev sådär mållös och bara stod och grävde i mina fickor utan resultat, tänkte att jag måste ha tappat det då jag steg ur bilen. Men inget kort nånstans. Inte på marken och inte i bilen... Jag kom hem tillbaka, kollade om det låg där bilen hade stått, gick via soptunnan och kollade eftersom jag slängde nå roskisar innan jag for, gick fram och tillbaka och kollade på marken. Jag tänkte att det nog säkert ligger på min verktygsback, där jag hade lagt ner allt innan jag for. Så jag gick upp, kollade för säkerthetsskull noga på varenda trappsteg medan jag gick, kom upp till lägenheten och kollade på verktygsbacken. Inget kort. Jag kollade under mattor, i roskisar, i kylskåpet (!), i soffan, överallt!

Jag är helt säker på att jag hade kortet i fickan då jag gick ut ur lägenheten, och mina jackfickor är så djupa att det kan omöjligtvis falla därifrån om man inte står på huvudet!
 
Alltså jag fattar inte, det känns bara som att det inte var meningen att jag skulle till gymmet idag. Nånting höll mig tillbaka...
 
Usch, har ni varit med om nånting sånthär nån gång? Att nånting bara försvinner spårlöst?
76_large
weit

1 kommentar:

  1. I know exactly the feeling!
    Här i huset har vi kommit fram till att själva huset äter upp våra grejer. Det försvinner saker hela tiden, och just såna saker som man verkligen behöver just i den stunden. :o)

    SvaraRadera