tisdag 17 juli 2012

Svar på frågor ang. förlovningen

Jag har fått en hel hög med frågor angående förlovningen. Dom flesta har jag redan svarat på, men jag tänkte att jag kan svara i ett skilt inlägg också så att alla kan se svaren ifall det är fler som undrar samma sak :) Det är jätteroligt att ni frågar och undrar, och ställ gärna fler frågor om det är ännu nåt ni vill veta! ♥ 

Här kommer frågorna och svaren:
 
"vad tänkte du då du valde just guld ? Kmr du bära den tsm med andra silvriga smycken, elr valde du guld kanske bara för att du oftast brukar använda gulda smycken ? :D har svårt sj att tänka mig om jag vill ha guld elr silver.. :D"

SVAR: Jag har alltid sagt att jag vill ha silver eller vitguld -just eftersom jag alltid har tyckt att jag inte passar i gult guld och då alla andra mina smycken är silver. Dock har Roy alltid sagt att han vill ha gult guld, och sen då vi var och provade ringarna så ändrade jag mig och fastnade för det jag också, haha. Jag kommer nog att bära den tillsammans med mina andra silvriga smycken, och nu kan jag ju också börja köpa guldfärgade smycken utan att känna att det inte passar :)
   
"En nyfiken fråga bara. Hör det inte till att förlovningsringarna är samma så att man ser att de hör ihop? :)"

 SVAR: Nej absolut inte :) Guldsmeden sa t.o.m. att många tar olika färg om man inte kan komma överrens. Vi tog samma färg, men har olika modell på ringarna (dock är dom av samma märke!), och fastän dom är olika så tyckte vi att dom passar ihop ändå :)
 
"Får man fråga vad era ringar låg på för pris ? :) Det varierar vel ganska mkt från märke till märke, men just det där märket på såna där ringar ? =)"

 SVAR: Här är Roys ring: LÄNK, och här är min: LÄNK, så där kan ni kolla :)
 
"En fråga, ifall man får fråga, vem betalade ringarna? Intressant att se hur folk delar upp de nuförtiden, somliga har ju så att de ät mannen som ska stå för hela kalaset. Men med tanke på att era ringar ändå kostar ganska mycket för två som studerar så skulle det vara intressant att se hur ni gjorde."

 SVAR: Vi betalade våra egna ringar. Alltså jag betalade min och Roy betalade sin :)

"Gör ett inlägg om hur det hela gick till!"

SVAR: Läs svaret på följande fråga :)
  
"när får man höra hur 'det gick till' ? köpte ni dem i riga eller här hemma ? var det lixom planerat ? Vad anser du att 'föjer med' då man förlovar sig ?. ska det va så att man gifter sig snart därpå eller hur tkr du det ska va ? Och till sist, "hur frågade han". är det, vill du gifta dig med mig verisionen eller är det vill du förlova dig med mig verisionen :D haha alltid roligt att veta, 'film verisionen' är ju lixom det där, vill du gifta dig med mig haha."

SVAR: Vi köpte ringarna här hemma innan vi for iväg, så det var nog planerat :) Jag anser inte att man måste gifta sig snart därpå, men att det liksom är ett löfte att man vill leva med den personen för (förhoppningsvis) resten av sitt liv. Många tar alltför lätt på förlovning nuförtiden, att det ger nån sorts status eller nåt sånt bara. Många har också alltför bråttom och tänker inte genom allting tillräckligt noga, vilket ofta slutar med att man går skilda vägar. (Dock vet jag många som hade jättebråttom med både förlovning, giftermål och barn, men som ändå är tillsammans än och mår bra ihop, så jag menar absolut inte att det skiter sig för alla som har bråttom, men jag tror att det är större risk!) Vi har varit tillsammans i nästan 6 år, och många har frågat i flera år redan om vi inte ska börja förlova oss snart, och "borde ni inte va säkra på varandra vid det här laget?". Jag har alltid bara svarat att "vi vill inte ha nå bråttom".
 
Nu är vi förlovade, och förhoppningsvis gifter vi oss en vacker dag. Dock är det dyrt med bröllop (speciellt om man, som jag, vill ha ett stort och minnesvärt bröllop), så det är heller inget som man bara går och gör sådär happhapp. Vi ska nog ha färdigt våra studier och helst ha fast jobb innan vi börjar planera vidare :)
 
Oj vad det här blev långt svar... Och ja, hur frågade han? Han frågade inte alls, utan vi bestämde som sagt innan vi for iväg på resan när vi skulle göra det, och vi la bara på ringarna och "firade" hela lördan med god mat, en mysig promenad, nån drink i lobbyn och sen utgång på kvällen. En helt underbar dag ♥ 

 
Hoppas ni är nöjda med svaren ni fick, och fråga som sagt mer bara om det ännu är nåt ni undrar över. Puss!

3 kommentarer:

  1. Kan du förklara lite med vad du menar med en utgång på kvällen ? Åkte ni till någon klubb eller ? :) Är lite nyfiken på varför ni gjorde, det eftersom jag själv skulle inte kunna tänka mig gå till en klubb samma kväll som jag har förlovat mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sökte upp en klubb där det var mycket folk (=bra stämning) och där vi kunde sitta ute. Vi satt bara och pratade med varandra, drack lite, rökte vattenpipa och njöt av natten. Vi ville inte sitta och slöa på hotellet hela kvällen, så då blev det sådär. Och det ångrar vi INTE, för vi hade jätteroligt! :)

      Radera
  2. Visst er familje om att ni sko fölova er, elle kom he som en överraskning? :D
    sv; man tackar :D

    SvaraRadera